Článek
Závod NorthCape-Tarifa propojuje nejsevernější a nejjižnější bod starého kontinentu a jeho účastníci mezi polární výspou v Norsku a přístavním městečkem na Gibraltaru na dohled od Afriky projedou hned patnáct zemí. Jako přídavek k už tak obří porci kilometrů je navíc čeká 80 000 nastoupaných metrů.
Polman po úspěchu v legendárním závodu Race Across America v roce 2019 hledal další výzvu a v oku měl 9000 km dlouhé peklo napříč Sibiří. Podnik TransSiberian pod hlavičkou Red Bullu ovšem dvakrát zhatil koronavirus a letos byl zrušen kvůli ruské invazi na Ukrajinu. Volba cyklisty z Nové Paky nakonec padla na pouť napříč Evropou, která si svými parametry s jinými extrémy vůbec nezadá.
Navíc se jede bez podpory a závodníci se tak musí spolehnout čistě sami o na sebe. Polman se do podobného typu dobrodružství pustil poprvé, od prvních chvil ale dával najevo, že se nehodlá jen zúčastnit. V čele závodu se rychle osamostatnil a postupně zvyšuje náskok. Po týdnu má za sebou Norsko, Finsko, pobaltské státy a aktuálně se probíjí Polskem k Frýdlantskému výběžku, kde začíná český díl na trase extrémního závodu. Na trati poté bude pokračovat na jihozápad a republiku opustí za Kdyní směrem do Německa.
Polmanova taktika před krokem do neznáma byla jednoduchá - najet co největší porci kilometrů, krátký nocleh a poté pokračovat. Hned na úvod tak najel český rekordman ve 24hodinovce (911 km) 870 kilometrů beze spánku (606 km za 24 hodin) a s naloženým kolem o váze dvaceti kilogramů pokračoval ve vysokém tempu dál s průměrnou rychlostí 19 km/h. Během uplynulého týdne cesty strávil v sedle šest dní a jedenáct hodin, zastávky mu zabraly pouhých 25 hodin.
„Vítěz při posledním ročníku v roce 2019 jel 24 dnů, denně průměrně 340 kilometrů. I kdyby člověk zvládl ujet šílených 370 km denně, bude na cestě 20 dní," přemítal Polman ještě před startem strastiplné pouti. Podle aktuálních statistik by mohl český dobrodruh dorazit na Gibraltar za devět dní, teprve v druhé polovině závodu ale přijdou zásadnější stoupání, např. na Svatobernardský průsmyk či Col du Galibier.