Článek
Nedávno jste oznámili spolupráci s německou televizní stanicí RTL, což vás dostane k širšímu spektru lidí a zajisté přinese i tučné peníze. Jste spokojeni?
Určitě, je to dohoda na tři roky. Je to přesně ta cesta, jak bychom se měli dostat k většímu počtu diváků. Za tři roky ta smlouva už může být stomilionová (v eurech). Zní to šíleně. Oni například nakoupili i práva na házenou, což dělá nějakých 500 milionů eur na sezonu a jen za 100 milionů eur nakoupili highlighty, což jsou krátké záběry. Pohybují se ve vysokých číslech, a pokud všechno uděláme dobře, tak další dohoda může být ještě vyšší.
Je to váš největší zdroj příjmů?
Pokud se nemýlím, tak po Tipsportu ano.
Díváte se v tomto ohledu hodně do budoucnosti?
Teď přemýšlíme nad novými věcmi, investujeme a chceme jít dál a být lepšími. Člověk je ale limitovaný nějakým rozpočtem, což na první pohled nemusí být patrné. Pokud se ale podíváme do hloubky, tak je to náročné. Jen měsíční režie se pohybuje ve stovkách tisíc eur. Tuto cifru platíme i například během srpna, kdy neděláme žádný turnaj. I proto musíme myslet dopředu. Jasně, rosteme, ale s většími penězi bychom to mohli opravdu roztočit. Za tři roky bychom mohli tak narůst, že bychom mohli udělat třeba 100 či 200milionovou dohodu a zároveň se třeba domluvit i s Netflixem.
Až tak?
Druh televizní zábavy se hrozně mění, tradiční televize lidi už moc nesledují. I v Německu je to propad, inzerenti přestali nakupovat reklamy a je tu panika. Žijeme v tom a lidi z branže nám říkají, jak je to špatné a že nemají žádné peníze. Raději je dají youtuberům, které mají dosahy. Trh se hrozně mění a všechno jde do nových platforem. I proto bychom za tři roky mohli udělat „super deal“ pro Německo i Evropu.
Co v případě, kdy se do Německa začne valit konkurence?
Jsme na to připraveni. V Česku a na Slovensku jsme se naučili počítat s tím, že vznikne konkurence. Tím, jak rosteme, roste i náš soupeř. V dnešním světě je to asi KSW, které proti nám hodně brojí, ale my si jich skoro vůbec nevšímáme. Možná je tu i GFL, nad nímž se ale vznáší velký otazník. Pokud za tím stojí někdo, kdo má 2,5 milionu dolarů a je připraven utratit obrovské peníze, tak to nemůže přežít. Mohou dopadnout jak XFN (dřívější gigant v Česku), které rovněž přišlo s obrovskými penězi, ale nedávalo to smysl a zaniklo. Konkurence tedy určitě přijde a začnou vznikat různé celebritní zápasy a kontroverzní organizace. My tomu budeme muset čelit.
Jak?
Show a zábavu máme v sobě. Ne každý si na to asi vzpomene, ale my jsme byli první, kdo dělal takové zápasy. Například Benko vs. Laky Royal či Projekt Y (ženský projekt). Víme, že to máme rádi, je nám to vlastní a musíme v tom být trochu lepší v Německu. Chceme tu udělat takové projekty, abychom byli stále domovem zábavy. Stěžejní ale je držet si sportovní cestu.
Dá se určit, který trh vám aktuálně vydělává víc?
Asi Německo, ale všechny tři (Česko a Slovensko) budou relativně blízko u sebe. Záleží, jak se na to člověk dívá. V Německu prodáme víc lístků, máme tu prodaná televizní práva a letos zde chystáme osm turnajů. V Česku je tu víc partnerů a jsou vyprodané všechny haly. Teď by už mělo všechno jen a jen růst.
Kde je náročnější vyprodat turnaj?
V Česku. Obecně si ale myslím, že lidi teď mají méně peněz. Inflace, která tu byla minulý rok, byla obrovská. Člověk je zvyklý na nějaké peníze a moc se neomezuje, ale pak mu to začne nevycházet. Lidi si už vybírají, kam půjdou. Je tu dost turnajů a přemíra bojových organizací. Člověk bojuje s konkurencí, která sice odpadne, ale je to nepříjemné.
Už máte v hlavě plány do budoucna?
Chceme být silný v Německu. To je ta půda a startovací čára k tomu jít někam ven. Super by byla i dohoda s Netflixem, HBO Max či Prime. Jsou po celé Evropě a my bychom se dostali k širšímu spektru lidí. Pokud bychom udělali perfektní práci v Německu, tak to neznamená, že to uvidí třeba ve Francii či Itálii. My chceme jít dál.
Kam?
Smysl dává například Francie či Španělsko, byť tu jsou problémy. Španělsko je skvělý trh, je tu hlad po MMA, ale nejsou tu bojovníci. Ve Francii to sice tak není, ale je to tu složitější. Díváme se i dál, necháváme si to otevřené. Především chceme udělat skvělou práci a věříme, že nás to někam přitáhne. Ve Francii jsme například udělali dohodu s RMC Sport (televizní stanice kolem bojových sportů), a když to takhle půjde dva roky, tak můžeme hodně narůst. Umím si například představit, že v případě, kdy by Will Fleury (šampion polotěžké váhy) u nás ušel dobrou cestu a stal se velkou hvězdou, tak bychom mohli udělat turnaj v Irsku. Když budeme cítit, že tu je podpora a hlad, tak to je přesně ten moment. V Irsku by to šlo, není to tu tak složité než třeba v Anglii.
Co Polsko?
Ten trh je saturovaný, je tu hodně organizací. Nedovedu si představit, že bychom tam šli. I si myslím, že by to nebyla úspěšná mise. Koneckonců je to vidět na KSW, když šlo do Česka.
Zmiňoval jste i možné destinace na Blízkém východě jako například Saúdská Arábie či Spojené arabské emiráty.
Čas od času nás někdo osloví a zajímá ho to, ale všechno relativně rychle skončilo. Přiznám se, že můj největší problém s tím je ten, že ještě nejsme globální brand. Kdybychom tam mávali vlajkou Oktagonu, tak nikdo nebude vědět, kdo jsme. Kdyby to udělalo UFC, tak by to bylo jiné. Udělat tam náš cirkus by bylo hodně složité. Pokud by nějaký šejk řekl, ať uděláme turnaj pro čtyři tisíce lidí, tak to asi zvládneme, ale pro osm? Nevím, kolik bychom museli vyvinout energie, abychom tam tolik lidí dostali. Museli bychom sehnat i zápasníky, show, spojit se s médii. Asi by to za to nestálo. Kdyby ale někdo hodil peníze na stůl a řekl, že je mu jedno, kolik tam bude lidí, tak to asi umíme. Naší cestou by to ale bylo hodně složité. Muselo by se to vyplatit a k tomu by sloužily obrovské peníze.
Máte nějaký dlouhodobý plán?
To ne, trh se hrozně mění. Svět se také mění neuvěřitelným tempem. Reálně to má smysl naplánovat třeba na tři roky. Teď především chceme udělat nejlepší možnou práci, pokusit se o 100milionové dohody a posunout se o parník dopředu. Už teď smlouvy, které máme, jsou na úrovni fotbalové ligy.
A dál?
Chci, abychom byli miliardová firma (v eurech), aby to byla naše hodnota. Bylo by to super a znamenalo by to, že náš sport je velký a všichni jsou perfektně zaplaceni. Byla by to bomba. Člověk by věděl, že to v den turnaje sledují miliony lidí.
Máte v hlavě i prodej Oktagonu? Nemyslím teď, ale časem.
Všechno má svou cenu. Musel by to ale být někdo, kdo by to posunul a firmě by pomohl. Ne někdo, kdo by to zničil. Myslím si, že tu jsou dva způsoby. Například někdo, kdo by koupil jen část firmy. Věřil by tomu a koupil by si podíl za účelem toho, že věří, že třeba za čtyři roky stoupne hodnota a bude to pro něj dobrá investice. Druhá je firma, světový gigant, který by dělal největší světové akce. Nemůžu říct kdo to je, protože by se to pak dalo zjistit (smích). Dívají se po dobrém MMA produktu, a pokud by v něm měli podíl, tak by je to bavilo posunout. Využili by svůj potenciál.
Prodej není na pořadu dne, viďte?
Rozhodně ne, ale může se to stát. Pro nás by to mělo dobrý význam v případě, kdy by přišel někdo, kdo by měl zkušenosti a pomohl by tomu. Kdyby to byl jen někdo s penězi, tak to není to, co člověk chce. Radši někoho, kdo tomu něco přidá a nebude to jen o financích.