Článek
Supernova Glide 7 pochází z dobré rodiny Boost. Je tedy opatřena mezipodešví se známým tlumením, co vypadá tak trochu jako spečené kuličky polystyrénu. Bota tak poskytuje vyrovnaný mix komfortu (pružení) a trakce. U obuvi, kterou používáte téměř denně na nabíhání kilometrů, něco takového opravdu oceníte. Drop podešve není úplně minimalistický, od paty ke špičce má výškový rozdíl hned deset milimetrů, sotva však tuto skutečnost zaznamenáte.
Celkově patří podrážka k měkčím kouskům. Má sice větvené torzní výztuhy a střed boty je tuhý, špička se ale ohýbá snadno a na krut také neklade až moc velký odpor. Celek tak působí až překvapivě pohodlně. Samozřejmostí už je také pata seseklá na vnější straně a podešev vypůjčená z automobilového průmyslu.
Kontinentální guma
Podešev, respektive její černá část pochází z dílny automobilového gigantu Continental. Slibuje zvýšenou přilnavost za mokra, což se také potvrdilo. Supernova je svou podrážkou s jemně řezaným dezénem určena na silnici. A na asfaltu drží opravdu velice dobře i za silných přívalových dešťů. Na kameni už nastávají drobné problémy, a tak zvyšte pozornost, budete-li přebíhat pás z kostek. Leštěnému mramoru se s promočenou obuví určitě vyhněte, nebo dopadnete jako koza na ledě. Takový podklad ale na silnicích nenajdete, panika není na místě.
Za zmínku stojí i vyšší odolnost podrážky proti oděru. Na pohled působí třímilimetrová vrstva černé gumy velmi subtilním dojmem. Zdání v tomto případě klame. Naběhané kilometry na ní zatím vůbec nepoznám.
Propracovaný jazyk
Také svršek boty mne překvapil svým měkkým provedením. Klasické tři pruhy táhnoucí se od střední části chodidla k nártům bývají většinou tuhé. U Supernovy jsou měkké, poddajné a celý svršek působí komfortním dojmem. Tkanina do kontaktu s podešví v podstatě vůbec nepřichází. Celá bota je obehnána zpevňujícím profilem a jediné skutečně tuhé místo najdete v decentně provedené výztuze paty.
Co mi na Supernovách dělalo opravdu radost, je provedení špičky. Prodyšný, velmi přizpůsobivý materiál jsem u obuvi Adidas už zaznamenal a jsem rád, že se tento koncept drží. Bota tak může vyhovovat široké paletě běžců s nejrůznějším typem chodidla. Já mám přední část poměrně širokou, a tak dokážu dostatek prostoru a pohyblivosti opravdu ocenit. Správně vyvážená míra komfortu a odolnosti boty vás nenechá ve štychu ani na dlouhých tratích.
Jazyk, jak bývá u tohoto výrobce zvykem, je velmi dobře propracovaný a přizpůsobený konkrétní specializaci obuvi. Uchycení jazyka švem v přední části je doplněno velkoryse pojatými pružnými pásky z vnitřní výstelky, které jej na správném místě přidržují z obou stran. Stabilita příjemně měkkého jazyka je navíc podpořena ještě klasickým očkem na protažení tkaniček.
Bota se mi zalíbila také designově. Vkusné provedení dokázalo perfektně skloubit vizuální stránku s funkčností. Výrazná barva přispívá k vaší větší viditelnosti na komunikacích a kromě značky na patě jsou reflexní také tři široké pásky loga firmy po obou stranách boty.
PLUSY |
---|
pohodlná a odolná zároveň |
přizpůsobivé provedení špičky |
velkorysé reflexní prvky |
MÍNUSY |
velká změna přilnavosti za mokra při přechodu do obytných prostor |
CENA |
pohybuje se kolem tří tisíc korun |