Článek
Některé z brandů jsou dobře známy i u nás. Bushnell – výrobce dalekohledů, Bollé – výrobce brýlí, Bell – výrobce helem, Giro – výrobce helem a brýlí nebo třeba CamelBak – producent hydratačních vaků a dalších sportovních a vojenských nápojových systémů. Na změnu strategie firmy stačila petice s 50 000 podpisy adresovaná vedení podniku.
Prodejce běžeckého vybavení Running Room působící v USA a Kanadě a vlastnící na 110 prodejen rovněž oznámil, že přestává spolupracovat se značkou CamelBak, a to právě z důvodů, že je vlastněna nechvalně známým holdingem propojeným s výrobou útočných zbraní a munice.
The Running Room's has stopped all further orders of @CamelBak pic.twitter.com/w9SZQkrKB4
— Hamilton RunningRoom (@Hamilton_RR) 1. března 2018
Firmy tak reagují na společenskou situaci v zemi, kdy prezident Spojených států v reakci na střílení na Floridě nepodpořil přísnější pravidla pro držení zbraní, ale naopak požadoval vyzbrojení učitelů. Jen pár dní po floridském masakru došlo k další střelbě na americké střední škole. Tentokráte byl ovšem násilníkem pedagog.
"Ačkoli Running Room neprodává ani netoleruje prodej zbraní nebo munice, jako to dělají někteří velcí prodejci, prodáváme výrobky značek vlastněných korporací zapojené do výroby útočných zbraní... Po důkladném zvážení jsme se rozhodli ukončit veškeré další objednávky od firmy CamelBak. Naše vedoucí týmy znovu pečlivě prověřují všechny naše dodavatele a prodejce... U nás slouží běžci běžcům, podporujeme ve všech ohledech zdravou a bezpečnou komunitu," stojí mimo jiné v prohlášení prodejce.
Vypadá to, že pokud změna nepřijde shora, možná tlak odspodu přeci jen může slavit úspěch. Příklad v mnohém poučný. A jak byste situaci řešili vy?