Článek
Nákupní horečka dosahuje vrcholu, emoce stříkají na všechny strany a vzájemné mezilidské porozumění jde stranou. Nechcete přece, aby se uprostřed těch fantastických slev k sobě ještě lidé chovali slušně, že ne? Nebo dokonce ještě k samotnému zboží? Nemyslitelné! Podívejte se, kam až to může dospět. Amerika, země neomezených možností.
Na černý pátek a následující víkend asi hned tak nezapomenou ve firemní prodejně Nike Store v Tulalipu ve státě Washington. Přes 20 000 zákazníků se prohnalo mezi natřískanými regály. Fotky očitých svědků vyprávějí neuvěřitelný příběh davového šílenství a oranžového moře rozšlapaných krabic od bot. Prodavači mohou mluvit o štěstí, že jejich obchod neprodává třeba porcelán.
Americký vynález jménem Black Friday, černý pátek, následuje po Dni díkůvzdání a je využíván množstvím nejrůznějších obchodů k „vyčištění" skladů.
„Měl jsem pocit, že se tudy žene zemětřesení," komentoval situaci jeden z prodavačů. Nikdo ale nikde nenaznačoval, jak vysoké škody kobylkovitý nájezd kupujících vlastně přinesl. Je dost možné, že za rozšlapanými krabicemi se skrývá obrovský zisk firmy. Zaslouží si tedy prodejna opravdu naši lítost?