Článek
Pravděpodobně nejznámější běžec světa vystřihl v tabulkách časopisu Forbes krásné dvaatřicáté místo. Jamajčan si z loňských olympijských her odnesl tři zlaté medaile za sprint na 100 a 200 metrů a ze štafety na 4x100 metrů. Byla to už jeho třetí olympiáda za sebou a s největší pravděpodobností také poslední. Bolt si vydělal 2,5 milionu amerických dolarů na gáži za účast a vítězství plus dalších 30 milionů inkasoval z reklamy.
Jen od svého hlavního sponzora, německého výrobce sportovního vybavení Puma, získal údajně přes 10 milionů dolarů. Stejná firma podporuje další sprinterskou superstar Kanaďana Andre de Grasseho, který si v loňském Riu vybojoval jedno stříbro a dva bronzy. Forbes spočítal, že v portfoliu sponzorů hvězdného atleta figuruje hned deset nadnárodních korporací. Kromě Pumy bychom tam našly třeba také giganty typu Gatorade, Hublot nebo Virgin Media.
Další kontrakty prý Boltovi garantují od jednoho do čtyř milionů dolarů ročně. Týden před zahájením olympiády vyrukoval atlet na světlo světa také s vlastní firmou Champion Shave zaměřující se na holicí strojky. Puma smlouvu s Boltem už několikrát prodlužovala. Poslední dodatek vyprší až v roce 2025, tedy roky poté, co Bolt pověsí vrcholovou atletiku na hřebík.
Usain Bolt je zároveň jediným běžcem v celé stovce nejbohatších sportovců. Musíte vydělat za rok alespoň 20 milionů dolarů, abyste vůbec mohli pomýšlet na nějakou z příček Top 100. Ze srovnání známého magazínu dále vyplývá, že nejúspěšnějším, a tudíž také nejštědřejším sponzorem sportovců je firma Nike, která je partnerem hned padesátky nejlépe vydělávajících sportovců.
Jamajčan je rovněž nejsledovanějším běžcem na sociálních sítích. Na Twitteru má čtyři miliony fanoušků, 19 jich vykazuje na Facebooku a šest milionů followerů doplňuje jeho sociální portfolio na Instagramu. Očekává se, že olympijský šampión ukončí aktivní závodní kariéru po MS v Londýně 2017.