Článek
"Tato analýza ukazuje, že pořadatelství EuroBasketu splnilo jeden ze svých hlavních cílů - dopad na veřejnost. Jsme rádi, že náš dobrý pocit, který jsme okolo turnaje měli, potvrdila i tvrdá čísla z průzkumu," uvedl ředitel marketingu ČBF Martin Peterka. "Ukazuje se, že EuroBasket je opravdu globální akcí, která dokáže pro pořadatelskou zemi a město doručit řadu benefitů včetně toho přímého finančního," dodal.
Patnáct zápasů v O2 areně navštívilo 101.769 fanoušků. Lépe na tom byl jen Kolín nad Rýnem, který s 236.515 diváky stanovil nový rekord v návštěvnosti základní části šampionátu. Celkem na turnaj zavítalo přes 650.000 příznivců.
"To, že Praha vyšla z průzkumu na druhém místě a předčila Milán i Tbilisi, je opravdu skvělá zpráva. Velkou roli na tom má sama pověst hlavního města, kam turisté rádi směřují, a složení týmů ve skupině. Věřím, že výsledku pomohla i naše kampaň, kterou jsme kromě Česka zaměřili i do dalších účastnických zemí," řekl Peterka.
V pražské části ME se představili také Srbové, Finové, Poláci, Izraelci a Nizozemci. Čeští basketbalisté postoupili ze skupiny do osmifinále, v němž vypadli v Berlíně s Řeckem. Titul získali Španělé.