Článek
Poslední roky k českým atletům patřila červená a logo firmy Nike. „Ta ale změnila filosofii, už nemá v Česku centrálu, svojí filosofií směřuje k velkým zemím, tak jsme hledali někoho, kdo by vytvořil kolekci, s níž bychom se ztotožnili,“ popisuje předseda Českého atletického svazu Libor Varhaník.
Domluvil se s firmou Joma, která kromě „svých“ atletů ze Španělska obléká i týmy Slovinska, Irska nebo Srbska. „Profilovala se ve fotbale, teď má ambici prosadit se i v atletice,“ říká Varhaník. Česká kolekce se vrací k národním barvám s dominantní bílou.
„Nedávno jsem viděl videa s Honzou Železným, když vyhrával medaile, a tehdy dresy byly právě v národních barvách,“ připomíná svazový předseda. Výhodou navíc je, že v bílé barvě budou čeští atleti rozpoznatelnější třeba v klubku běžců.
„Dominantní bílá hezky vyniká. Navíc ji, pokud vím, v současnosti nikdo moc na dresech nemá, takže budeme pořádně vidět. A i materiál, jak jsem si zatím mohl zkusit, vypadá dobře,“ pochvaluje si běžec Jan Friš. „Dresy jsou slušivé. V Mnichově bude na co koukat. Doufám tedy, že nejen na novou kolekci,“ usmívá se mílařka Diana Mezuliáníková.