Hlavní obsah

Sponzorská smlouva Adidasu s IAAF skončí o tři roky dříve

Monako

Výrobce sportovních potřeb Adidas už nebude sponzorovat mezinárodní atletickou federaci IAAF. Smlouva přitom měla vypršet až za tři roky. Německá firma se podle dnešního prohlášení hodlá více zaměřit na podporu jednotlivých předních atletů.

Foto: Lionel Cironneau, ČTK/AP

Logo IAAF - ilustrační foto.

Článek

Atletická federace podepsala s Adidasem jedenáctiletou smlouvu v listopadu 2008. Podle médií šlo minimálně o částku tří milionů dolarů (76 milionů korun) ročně.

Zprávy o možné ztrátě jednoho z největších sponzorů IAAF se přitom objevily už před rokem. Tehdy byly dávány do souvislosti s velkými skandály světové atletiky - systematickým dopingem ruských reprezentantů a dlouholetou korupcí nejvyšších funkcionářů IAAF v čele s bývalým prezidentem Laminem Diackem.

Dalšími oficiálními partnery IAAF jsou Canon, Toyota, Seiko, TDK, TBS a Mondo. Náhradu za Adidas se federace chystá oznámit v blízké době, podle zdroje agentury Reuters jí bude japonská společnost Asics.