Článek
"I když jde jen o písmeno abecedy, které má připomínat českého fenomenálního sportovce, nechceme, aby bylo spojováno s agresí a vyvolávalo nepříjemné emoce," vysvětlil v tiskové zprávě Carlo Capalbo, prezident organizačního výboru RunCzech.
Kampaň počítala s postupným odhalováním celého sdělení od písmene Z až po vizuály s běžeckou legendou. Video začíná heslem "Z jako Zátopek" a s písmenem Z se pracuje i v anglických heslech, v kterých bylo zvýrazněné, jako například: "It says all runnerZ are beautiful".
"Písmeno Z se stalo symbolem války a agrese," uvádí nyní RunCzech ve spotu na sociálních sítích. "Ale Zátopkovo Z je naší cestou říct: Buďte stateční a silní," doplňují vedle maratonu také pořadatelé pražského půlmaratonu, Grand Prix i Pražské štafety. Sport končí písmenem Z, které se otočí doprava, čímž vznikne N a na obrazovce se objeví nápis "No war" (Ne válce).
RunCzech se připojuje ke stanovisku českých i mezinárodních sportovních institucí a ukrajinským sportovcům, kteří se již na některý ze závodů přihlásili a nemohou se zúčastnit, budou vráceny všechny startovní poplatky. "Vždy jsem byl proti politizaci sportu a běhání zvlášť. Současné okolnosti věci mění a momentálně zvažujeme formu symbolické podpory a vyjádření mírového poselství, jednoty a ducha fair play. Zejména v těchto těžkých časech," řekl Capalbo.