Článek
„Myslím si, že přichází tak o 3-4 milióny norských korun (8,5 - 11,2 miliónu Kč) ročně, to je podle mě realistický odhad," uvedl pro norský deník VG bývalý manažer jiné lyžařské hvězdy Pettera Northuga Lars Gillberg.
„Je naprosto fantastické, čeho Martin dosáhl. Je určitě jedním ze špičkových norských sportovců, jejichž potenciál na poli sportovního marketingu není vůbec využit," pokračoval Gillberg.
Sundby nemá nijak velkou potřebu sám mediálně šířit své úspěchy. S novináři mluví prakticky jen bezprostředně po závodech. I po triumfu na letošním Tour de Ski prohlásil, že se na žádné komerční aktivity nechystá, protože si nemyslí, že je „dostatečně velká" hvězda.
Northug má i svoji TV show
Jeho kolegové z reprezentace jsou přitom většinou přesným opakem. Například Petter Northug je aktivní na všech možných komunikačních kanálech, od facebooku až po svoji vlastní „Skirkus TV", kde se například před Vánoci při představování poměrně svérázného adventního kalendáře svlékl do naha.
„Je jasné, že Sundby a Northug jsou úplně jiné osobnosti, jsou na opačných pólech spektra. Nemohou být srovnáváni. Sundby má třeba na rozdíl od ostatních rodinu," myslí si Jørn Ernst, manažer šampiónky Therese Johaugové, která má podobně jako Northug na sociálních sítích stovky tisíc fanoušků.
Každopádně není pochyb o tom, že na sportovním poli Sundbymu přístup, který je trochu proti duchu doby, přináší ovoce. A jedenatřicetiletý závodník na něm nejspíš nebude nic měnit.