Článek
Co bylo rozhodující na cestě ke čtvrtému vítězství z Barum rallye?
Určitě průběh sobotní etapy, kdy jsme vyhráli všech osm rychlostních zkoušek. Chtěl jsem mít před nedělí k dobru minimálně půl minuty, což se podařilo. Ač jsme jeli na maximum, soutěž jsem si užíval. V neděli už jsme nechtěli udělat chybu.
Bylo složité udržet koncentraci pro nedělní etapu, když jste měl poměrně velký náskok?
Jeli jsme rychle, ale neriskovali. Nasadili jsme takové tempo, které prostě stačilo na udržení vedení. A když klesá tempo, klesá i koncentrace. Prostě jízda na jistotu. Upřímně říkám, že šest nedělních rychlostních zkoušek už jsem si tolik neužil.
Během posledních dvou víkendů jste nejprve vyhrál soutěž mistrovství světa v Německu, nyní jste dominoval ve Zlíně. Kde byla cesta k triumfu složitější?
Nyní při Barum rallye. V Německu nám v úvodu odpadli někteří soupeři, a tudíž jsme následně mohli jet svoje tempo. Ve Zlíně jsou tratě hodně uskákané, což je velmi zrádné. Zejména při nedělních rychlostních zkouškách jsme se museli mít na pozoru. Ale udělali jsme v tomto směru velký pokrok třeba ve srovnání s Českým Krumlovem, kde je situace podobná.
Je pro vás soutěž ve Zlíně náročnější ve srovnání s Německem i z psychického hlediska, neboť je na vás doma větší tlak?
To si nemyslím. Stejně jako při Barum rallye jsem i závod mistrovství světa jel na maximum.
Stal jste se historicky nejúspěšnějším pilotem soutěže. Na kontě máte čtyři vítězství.
Já si jich počítám pět, protože nejrychlejší jsme byli i v roce 2004 se Škodou Fabia WRC, jenže pořadatelé tehdy elitní stroje do celkové klasifikace nepočítali. Do trvalého vlastnictví získá jezdec vítězný pohár za pět vítězství, tudíž mi nezbývá, než vyhrát ještě jednou.
Během posledních tří let jste na konci sezóny pokaždé slavil titul ze šampionátu, do něhož jste nastoupil. Nejprve jste byl mistrem Evropy 2013, pak šampiónem Asijskopacifického mistrovství 2014. Co je v plánu na příští rok?
Přesný program se teprve bude ladit. Jen doufám, že mě tým nenasadí do domácích sprintrallye (směje se).
Potřetí v kariéře jste se stal českým šampiónem. Triumfoval jste už v letech 2004 a 2012. Vybavuje se vám první korunovace, když vám bylo dvaadvacet let?
Jasně. Jezdil jsem se Škodou Fabia WRC. Mám na tu sezónu krásné vzpomínky. Každopádně nebylo vůbec snadné tehdy titul získat. Venca Pech nasadil do posledního závodu sezóny nejnovější specifikaci Fordu Focus WRC a bojoval do posledního metru, jak to dělá dosud.
Dojde po třetím titulu na řádnou oslavu?
Posledních čtrnáct dnů bylo mimořádně náročných. Psychicky i fyzicky. Ale všechno vyšlo skvěle. A myslím, že vítězství na Barum rallye ve spojení s českým titulem si určitě zaslouží pořádnou oslavu!