Článek
„Když jsem se ptal, proč nesmí Královna startovat, nedostal jsem vyčerpávající odpověď. Prostě nesmí. Podle zákulisních informací za tím mohl být zájem někoho z vlivných soupeřů," řekl Aleš Loprais exkluzivně pro Sport.cz a Právo.
Testy v Narbonne dopadly dobře
Ještě v červenci byl český pilot ubezpečen, že jeho tatra Dakar pojede. Za pár týdnů bylo všechno jinak. "Vzhledem k tomu, že informace o údajných technických nesrovnalostech a nutnosti přestavět celý speciál přišla tři měsíce před transportem vozidel do Jižní Ameriky, jsme byli nuceni hledat jiná řešení. Dakar je celoroční projekt. Přestavba takového kamiónu pro nás nebyla možná jak z časových, tak i finančních důvodů," uvedl Loprais.
„Byla to rána. Času moc nezbývalo. Obrátil jsem se na Nizozemce, s nimiž máme dobré vztahy. Dostal jsem k dispozici konkurenceschopný MAN od týmu VEKA, za což jim patří dík. Neuměl jsem si představit, že by jméno Loprais chybělo ve startovní listině. Museli jsme bleskově udělat spoustu změn, přeorientovat se na jiný vůz," popsal anabázi Loprais.
Přeškolit se z tatry na MAN prý nebyl problém. „Jel jsem s tímto typem už Silk Way Rallye v roce 2012. Musel jsem si obnovit některé zkušenosti a změnit návyky, ale zvládl jsem to. Testovali jsme nedaleko francouzského Narbonne a dopadlo to dobře," dodal s tím, že vůz nyní prochází dolaďováním. Homologaci opravňující ke startům v dálkových soutěžích má tento MAN až do roku 2018. „Název InstaForex Loprais Team jsme také trochu změnili, přestali jsme používat slovo Tatra. Cenné pro nás je, že zůstali naši partneři," zdůraznil.
Královna do muzea nepůjde
Tatra Královna ale rozhodně do muzea nepůjde. „Budeme dál pracovat na jejím vylepšování s výhledem do budoucnosti. Pokračuje také úspěšná spolupráce s Buggyrou, využíváme výborný motor Gyrtech. V současné době jednáme o možnosti účasti naší Tatry a angažmá nového pilota na Rallye Africa Race," uvedl Aleš Loprais.
Přípravy na Dakar vrcholí. Vždyť závodní vůz i doprovodná auta budou naloďována 21. listopadu ve francouzském Le Havru. Start Dakaru 2015 je 3. ledna v Buenos Aires, kde 17. ledna soutěž i skončí. Kromě Argentiny se pojede přes Chile a Bolívii, takže nebudou chybět nekonečné pouště ani šplhání přes Andy ve výškách nad 4000 m n. m.
„Došlo také ke změně v posádce. Se španělským navigátorem Ferranem Marco Alcaynou už jsme sehraní. Jako palubní technik a druhý řidič s námi pojede Belgičan Jan Van der Vaet, který vůz dobře zná," prozradil ještě Loprais.