Článek
Ardavičus by měl vyvážit ztrátu jiného závodníka s ambicemi na celkové pořadí Kolomého, který se na poslední chvíli rozhodl odejít jinam. "V Kamazu mi končila smlouva. Tím, že se s Tomášem Vrátným znám hodně dlouho, pozval mě do týmu, abychom vytvořili nový automobil na základu Tatry a chtěli bychom ho dostat na top úroveň. Pro mě je to výzva," řekl Ardavičus před odjezdem.
Šéf stáje Tomáš Vrátný dal pro Ardavičuse sestrojit úplně nový speciál Jamal, který teprve v srpnu začal konstruovat Milan Holáň. Hlavním nepřítelem zkušeného Kazacha je tedy čas. "Kolik jsem toho v tom voze najel? Pětadvacet kilometrů. Dovezl jsem ho vlastně jen z továrny na toto místo. Času bylo málo, na zkonstruování i na testy. Je to risk s tím vyrazit na Dakar, budu muset jet rychle a bezpečně. Pojedu takovým tempem, ve kterém budu vůz na sto procent kontrolovat," řekl Ardavičus.
Bonver posílá na start do argentinského Rosária tři speciály Tatra, s kterými pojedou vedle Ardavičuse ještě Polák Robert Szotkowski a Vrátný. Ti budou mít vylepšené modely z minulého ročníku a na trati mezi Rosáriem a chilským Valparaisem by měli poskytovat maximální podporu lídrovi Ardavičusovi. "Je to naše jasná jednička," řekl Vrátný.
Sestavu doplňuje motorkář Jan Veselý na yamaze. "Loni jsme měli čtyři závodníky v první dvacítce, což byl velký úspěch. Ale na tak náročném závodě nemůžeme mít jiný hlavní cíl než se pokusit dojet do cíle a dokončit. Tým ovšem máme kvalitní," řekl Vrátný.