Hlavní obsah

Kdo nemá prachy, ať jde jezdit motokáry nebo hrát basket, rozohnil se šéf Ferrari

Praha

Testovat se má na okruzích, ne na simulátorech. To je cesta, kterou ve formuli 1 tvrdě razí Luca di Montezemolo, prezident stáje Ferrari. Nejrůznější umělé stroje z duše nesnáší a jejich rozmach považuje za špatný vtip. Také proto, že ubírají prostor mladým testovacím jezdcům.

Foto: Sport.cz

Ferrari chce testovat na okruzích, ne na hrozných strojích...

Článek

Se simulátory na prezidenta Ferrari nechoďte. Luca di Montezemolo nedokáže jejich stále větší rozšíření pochopit. Jsou mimořádně drahé a podle něj je testování na trati už i levnější.

"Je to vtip," cituje di Montezemola internetová stránka Autosportu. "Byli jsme nuceni investovat obrovské peníze do těchto hrozných a umělých strojů místo toho, abychom testovali tady ve Fioranu a v Mugellu. Pokud někdo nemá peníze na testy, tak ať raději jezdí v GP2, v motokárách nebo ať hraje basketbal. Já chci testovat i proto, abych dal nováčkům šanci jezdit a sbírat zkušenosti," říká kategoricky.

Argumentů má po ruce hned několik. "Chci také dát více příležitostí veřejnosti, protože mezi jednotlivými víkendy je v F1 ticho. Neděje se nic, vůbec nic. Testování je současně dobrá příležitost i pro sponzory, aby oslovili publikum. A testy nejsou tak finančně náročné, jako konstrukce a neustálý vývoj hrozného simulátoru. O tom je do budoucna třeba diskutovat," poukazuje rozohněný Ital.

Někdy je třeba trénovat i pětkrát denně

Di Montezemolo je v ráži a pokračuje v obhajobě testů. "Když ve fotbale chcete hrát Ligu mistrů, tak musíte nejen nakoupit dobré hráče, ale někdy také trénovat i pětkrát denně. Je to soutěž. Podle mě je v F1 šílené, že na jedné straně nemůžeme testovat a na druhé jsme nuceni utrácet obrovské množství peněz na aerotunel. V něm vyvíjíme aerodynamiku, kterou následně nemůžeme převést do žádného z mých aut na okruhy..."

Šéf Ferrari předesílá, že se nechce prezentovat jako konzervativní starý fanoušek F1. "Myslím si, že pokud bychom mohli více testovat, tak by se třeba skandál s pneumatikami nikdy nestal. Také pro Pirelli to takto bylo velmi náročné, protože nemohli absolvovat dostatek testů," argumentuje Luca di Montezemolo.

Radost má aspoň z toho, že v roce 2014 se bude opět testovat. V plánu jsou čtyři dvoudenní přípravy po vybraných velkých cenách. Ani to ale není zcela podle gusta Ferrari. Italové by nejraději testovali na svých okruzích, jež mají v blízkosti továrny. Tým by to vyšlo poměrně levně, jenže ne každý má takovou možnost.

Související témata: