Článek
Spolu se Sebastianem Vettelem a Fernadem Alonsem je řazen do svaté trojice momentálně nejlepších pilotů. Přesto ho zmíněný britský deník označil za „old school jezdce", tedy za závodníka staré školy. Výrazný podíl na tom má i jeho přístup k riziku.
„Právě faktor nebezpečí se stará o vzrušení. Fakt, že jste na hraně, na hraně nebezpečí, na hraně smyku a nárazu do zdi, je vzrušující. Je to něco podobného, jako když jezdím na čtyřkolce nebo lezu po skalách. Má to příchuť nebezpečí a to je vzrušující," líčí Hamilton s planoucíma očima.
Stýská se mu po autech s řadicí pákou
Osmadvacetiletý Brit má jeden nesplnitelný sen. Nejraději by jezdil ve zlaté éře F1, tedy na přelomu 80. a 90. let minulého století. Pak by se mohl poprat s velikány, jakými byli Ayrton Senna, Nigel Mansell, Alain Prost nebo Nelson Piquet.
Sennovo MP4-4 si mohl vyzkoušet loni na okruhu v Silverstone a prý to byl jeden z nejlepších dnů jeho života.
„Ano, pokud bych mohl jezdit v jiné éře, bylo by to tehdy. Auta byla nebezpečná. Když jsem jezdil s Ayrtonovým autem, cítil jsem se vystaven nebezpečí. Líbí se mi, že dnes jsou závody bezpečnější, ale bral bych tehdejší auta s řadicí pákou," říká Lewis překvapivě.
Úžasné video se Sennou v Monaku
„Když si prohlédnete video se Sennou v Monaku, kde jel většinu času s jednou rukou, byl přetáčivý a přeřazoval, tak je to fakt úžasné. Právě tohle se mi zamlouvalo i na F3 a mám pocit, že by to ze mě dostalo něco navíc," básní bývalý jezdec McLarenu, který od letošní sezóny přešel k Mercedesu.
Naštěstí pro Hamiltona je i současná formule 1 nadále nebezpečná. „Když se podíváte na lidi jako Sebastian (Vettel), kteří neustále vyjíždějí mimo tratě na umělou trávu a na obrubníky... V časech Senny stačilo vybočit o několik centimetrů za obrubník, kde byla tráva, a už by přišel smyk. Potrestalo by vás to za jízdu za limitem. Jezdci jako Senna by se snažili dostat k limitu a bojovali by s ním, ale nešli by za něj. To respektuji víc. Dnes dokážete limit překročit, vrátit se na trať a pokračovat."