Hlavní obsah

Manchester United zůstává nejhodnotnějším klubem, Španělé s Italy zažívají propad

V Lize mistrů skončili už v základní skupině, v Premier League se zase v posledním kole museli sklonit před městským rivalem City, na trofej nedosáhli ani v FA Cupu či Carling Cupu. Přesto zůstává Manchester United s 543 milióny liber (takřka 17 miliard korun) nejhodnotnější fotbalovou značkou na světě. Na druhé místo se posunul poražený finalista Ligy mistrů Bayern Mnichov, kluby ze Španělska a Itálie naopak zažívají propad.

Foto: Jon Super, ČTK/AP

Útočník Manchesteru United Wayne Rooney

Článek

Analytik společnosti Brand Finance Football 50, která žebříček sestavuje, Matt Hannagan však varuje, že Bayern se v blízké budoucnosti může výrazně propadnout. „Bayern musí začít budovat svou značku na nově vznikajících trzích. Pokud se bude dál slepě orientovat jen na své domácí fanoušky, dostanou se před něj další kluby." Právě kvůli celosvětové orientaci jsou na vrcholu United.

Pokles v hodnotě zaznamenaly španělské týmy. Barcelona s Realem Madrid doplatily na stav domácí ekonomiky, která se potýká zejména s vysokou nezaměstnaností. Bílý balet spadl z druhé příčky na třetí, o jedno místo si pohoršila i čtvrtá Barcelona.

„Letošní studie ukazují, že ani fotbal není vůči světové ekonomické krizi imunní. Španělské a italské kluby to pocítily nejvíce," říká David Haigh, výkonný ředitel Brand Finance.

Pořadí 2012Pořadí 2011KlubHodnota značkyZměna hodnoty
11Man Utd£543m29 %
24Bayern£499m59 %
32Real Madrid£381m-7 %
43Barcelona£368m-8 %
55Chelsea£253m27 %
66Arsenal£246m29 %
79Liverpool£233m47 %
811Man City£192m77 %
97AC Milán£185m7 %
1012Schalke£167m97 %
1115Dortmund£144m81 %
1214Tottenham£143m77 %
138Inter£136m-18 %
1423Ajax£117m150 %
1517Marseille£107m41 %
1610Juventus£102m-13 %
1713Hamburk£97m14 %
1816Lyon£76m-1 %
1925Aston Villa£55m27 %
20---Newcastle£55m115 %
2118AS Řím£54m-16 %
2224Neapol£54m22 %
2327Everton£50m28 %
24----Corinthians£49m---
2522Bordeaux£48m-2 %
Související témata: