Na 28. ročník Rallye Dakar Loprais Tatra Team nové vozidlo s interním označením Tatra Dakar 2006, které absolvovalo koncem listopadu závěrečné testování v písečném prostoru Senice na Slovensku, kde se finálně prověřilo nové nastavení tlumičů, uchycení dorazů a nové nádstavby. Nový kamión doznal významných změn zejména v oblasti tlumení a zlepšil se rovněž poměr rozložení vah, díky kterému se vozidlo chová progresivněji.
Původní předpoklad účasti dvou ostrých vozidel v soutěži z časových a kapacitních důvodů tým změnil na kvalitní přípravu jednoho vozidla s posádkou Karel Loprais, Petr Gilar a nově na postu navigátora Aleš Loprais. Šestinásobný vítěz Rallye Dakar Karel Loprais se postaví na start soutěže již podevatenácté. Novinkou nastávajícího ročníku je i týmová spolupráce českých posádek Loprais Tatra Teamu a Czech Orlen Teamu Martina Macíka. Týmy budou mít společné servisní zázemí, mechaniky a bivak.
Složení posádek obou týmů |
LOPRAIS TATRA TEAM |
Soutěžní vozidlo: TATRA DAKAR 2006, 4x4 |
Karel Loprais - řidič |
Petr Gilar - mechanik |
Aleš Loprais - navigátor |
Týmové stránky: www.loprais.cz |
CZECH ORLEN TEAM |
Soutěžní vozidlo: LIAZ 111.154 Dakar 4x4 |
Martin Macík - řidič |
Ladislav Fajtl - navigátor, mechanik |
Doprovodné vozidlo: TATRA T 815, 6x6 |
Martin Kahánek - řidič, mechanik |
Josef Kalina - team manager |
Jiří Čáp - mechanik |
Karel Loprais |
Narozen 4. března 1949. Bývalý zkušební řidič Tatry Kopřivnice se poprvé zúčastnil Rallye Paříž - Dakar v roce 1986. Od té doby se na africké pisty a do písčitých dun pravidelně vrací a vždy patří k největším favoritům kategorie kamiónů. Se šesti triumfy je nejúspěšnějším účastníkem v historii mezi kamionisty a druhým nejúspěšnějším absolutně! |
Úspěchy na Rallye Dakar |
Zlato (6x) |
1988 | Karel Loprais / Radek Stachura / Tomáš Mück (Tatra) |
1994 | Karel Loprais / Radek Stachura / Josef Kalina (Tatra) |
1995 | Karel Loprais / Radek Stachura / Tomáš Tomeček (Tatra) |
1998 | Karel Loprais / Radek Stachura / Jan Čermák (Tatra) |
1999 | Karel Loprais / Radek Stachura / Josef Kalina (Tatra) |
2001 | Karel Loprais / Petr Hamerla / Josef Kalina (Tatra) |
Stříbro (4x) |
1987 | Karel Loprais / Radek Stachura / Jaroslav Krpec (Tatra) |
1996 | Karel Loprais / Radek Stachura / Tomáš Tomeček (Tatra) |
2000 | Karel Loprais / Radek Stachura / Petr Gilar (Tatra) |
2002 | Karel Loprais / Petr Hamerla / Josef Kalina (Tatra) |
Bronz (1x) |
1992 | Karel Loprais / Radek Stachura / Josef Kalina (Tatra) |
Další info |
Jakým autem jezdí? |
Škoda Octavia 1.9 TDI 4x4 |
Vysněný vůz? |
Ten už mám, jinak TATRA T 70A |
Co nemá rád? |
Nedochvilnost |
Co má nejradši? |
Tatarský bifteček! |
Petr Gilar |
Narozen 24. 7. 1964 v Novém Jičíně, ženatý. Mechanik ostrého vozidla, 9x účast na Dakaru, 2x Dubai Desert Chalenge. Úspěšně prodělal malárii na Dakaru v roce 1997. Zkušební řidič Terex Tatra. |
Další info |
Čím jezdí? |
Maluch |
Vysněný vůz? |
Jakékoliv auto nad 500 HP, 4x4 |
Co nemá rád? |
Lumpárny |
Co má nejradši? |
Vepřo-knedlo-zelo |
Aleš Loprais |
Narozen 10. 1. 1980 v Olomouci, svobodný. Nejmladší člen týmu, nově na postu navigátora. Team manager Dubai Desert Challenge 2000. |
Další info |
Čím jezdí? |
Audi S4 |
Vysněný vůz? |
RS4, RS6, M5, Carrera Turbo |
Co nemá rád? |
Vybitý mobil a týrání zvířat |
Co má nejradši? |
Supr jídlo, skvělé víno a holky s jiskrou v oku. |
Technické parametry vozidla TATRA DAKAR 2006 |
T 815 - 2 ZO R 45 12.400 4x4.1 |
Motor:BF8M 1015C vodou chlazený,přeplňovaný, KHD DEUTZ |
Zdvihový objem: 15 874 ccm |
Čistý výkon motoru: 515 kW/2100 |
Čistý kroutící moment: 2650 Nm/1200 |
Převodovka: 10 TS 210, mechanická, desetistupňová |
Přídavná převodovka: 2.30 TRK 1,3/2,1 dvoustupňová |
Pneu: Michelin 14 R 20 |
Tlumiče: Fox |
Délka vozu: 6320 mm |
Šírka vozu: 2500 mm |
Výška vozu: 3450 mm |
Rozvor: 4090 mm |
Maximální hmotnost vozu: 10 500 kg |
Objem palivových nádrží: 960 l |
Max rychlost: 155 km/hod |
Spotřeba: V terénu nespecifikována, na dálnici 28 l |