Článek
Na lyžařském stadiónu i v zákulisí se v pondělí pilně pracovalo. Dvě rolby zhutňovaly a rozhrnovaly sněhovou vrstvu, na stadiónu se začaly vytyčovat jednotlivé zóny pro závodníky, rozhodčí, fotografy a reportéry.
"Podmínky pro přípravu tratí jsou příznivé, mrzne, je slunečné počasí. Stále vyrábíme technický sníh, ještě v noci budou tři sněhová děla vyrábět sníh do zásoby. Důležité také je, že se auta při rozvozu sněhu nesmekají," řekl ČTK šéf novoměstských traťařů Stanislav Buchta.
Sprinterský okruh bude ve stoupáních široký přes devět metrů. "S technickým delegátem jsme se dohodli, že na sjezd stačí šířka šest až sedm metrů. I tyto podmínky jsme splnili. Na volných prostorách před stadiónem bude trať široká deset metrů. Na klasický závod se nám podařilo připravit trať v šířce šest až sedm metrů," dodal Buchta.
Již v pondělí večer dorazí do Nového Města po pražském sprintu většina výprav. V úterý mají závodníci po úvodních třech etapách volný den. "V pravé poledne budou mít na čtyři hodiny k dispozici kratší tréninkový okruh, na zadní části tratí budeme ještě navážet sníh," řekl předseda organizačního výboru Petr Honzl.